19 Ιαν 2010

Τιμής ένεκεν

Ήταν το πρώτο μου αμάξι...πήγαμε παντού, κάναμε τα πάντα...
http://www.autobild.gr/index.php?cat_id=487&page_id=1871

Autobianchi A112
Ο αιώνιος έφηβος...





Η Αutobianchi ήταν κάποτε μια από τις πολλές εταιρείες που στην γειτονική μας Ιταλία έφτιαχναν ή διασκεύαζαν αυτοκίνητα, δραστηριότητα που ευδοκιμούσε στη χερσόνησο κυρίως στα μέσα της δεκαετίας του ’60. Όπως οι περισσότερες, έτσι κι εκείνη είχε ως αντικείμενό της τα μοντέλα της Fiat, των οποίων τα αμαξώματα μετέτρεπε κατά το δοκούν: στη γκάμα της είχε για παράδειγμα μια διθέσια κουπέ έκδοση του δημοφιλούς «500», η οποία πραγματοποίησε και καλές πωλήσεις στην εποχή της. Η στενή σχέση με την μεγαλύτερη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία κατέληξε σε «γάμο» το 1967, όταν η δεύτερη την πήρε υπό τον έλεγχό της, όπως έκανε και με αρκετές άλλες εγχώριες εταιρείες που δραστηριοποιούνταν τότε στο χώρο.

Το καλύτερο Αutobianchi της μηχανολογικής ιστορίας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1969. Δύο χρόνια αργότερα ακολούθησε η έκδοση «Elegant» των 48 ίππων, ενώ το 1974 (με την εταιρεία να έχει ήδη μεταβιβασθεί στην Lancia) προέκυψε το «Abarth», το πιο «αθλητικό» αυτοκίνητο της σειράς με τον κινητήρα –διαμάντι των 1.071 ίππων. Τον Νοέμβριο του 1977 το μοντέλο απέκτησε «γλυκύτερη» μάσκα, αλλά και κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Για όσους όμως το οδήγησαν τότε, «καλό» Α112 για έντονες συγκινήσεις στο δρόμο, παρέμεινε εκείνο με το 4άρι σασμάν. Η σειρά διατηρήθηκε στην παραγωγή ως το 1985 κι αντικαταστάθηκε από το Lancia Y10, που για ένα διάστημα κυκλοφορούσε και με το λογότυπο της Αutobianchi, ώσπου εκείνη να αποσυρθεί από την ενεργό δράση ύστερα από απόφαση του Gruppo…

Στην Αμερική περισσότερο και λιγότερο στην Ευρώπη, όταν ένας μεγάλος μπασκετμπολίστας αποσυρθεί από το παρκέ, για να τον τιμήσουν κρεμούν την φανέλα του στην οροφή του γηπέδου που δοξάστηκε και κανείς από τους παίκτες δεν φοράει ξανά τον αριθμό του στο παιχνίδι. Τηρουμένων των αναλογιών κάτι ανάλογο συνέβη και με το Αutobianchi A112, αφού κανένα αυτοκίνητο δεν το διαδέχτηκε: η φιλοσοφία κατασκευής του δεν υπάρχει πλέον στην εντελώς διαφορετική εποχή μας, γεγονός που φέρνει ξανά στην επιφάνεια το αναπάντητο ερώτημα του «τότε» ή «τώρα»…

«Ευχαρίστηση να το οδηγείς, να το βλέπεις, να το ακούς. Ευχαρίστηση να το έχεις.»

TEXNIKAXAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 903/1.049 κ.εκ. (Αbarth)
Ισχύς: 42 ίπποι/5600 σ.α.λ.,70 ίπποι/6.600 σ.α.λ.
Ροπή: 6,3 χλγμ/3.800 σ.α.λ., 8,7 χλγμ/4200 σ.α.λ.
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4/5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 142/160 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 16,1 δλ
Μήκος: 3,23 μ.
Πλάτος: 1,48 μ.
Ύψος: 1,36 μ.
Μεταξόνιο: 2,04 μ.
Βάρος: 670 /700 κιλά